hemmaspa

Nu efter att ha skrivet ett arbete om dödshjälp så tänkte jag belöna mig lite med ett hemmaspa.
Brukade försöka göra det iaf en gång i veckan på helgen men nu har det väl inte blivit på, ja jag minns inte när sist.
Brukar göra ett ångbad och sedan skrubba ansiktet riktigt ordentligt, sen duscha med hårinpackning och skrubb och allt möjligt även där.
Sen till sist en ansiktsmask och smörja in med body butter, ska även passa på att färga mina ögonbryn.
Så nu vet ni hur jag kommer spendera min kväll ;) Sen blir det te och rostad macka till kvällsmat!

Ångbad:
Före all ansiktsbehandling är det bra att öppna poreran med ett ansiktsbad.
Koka vatten och häll upp i en skål och lägg ansiktet över med en handduk över huvudet i ca:10min (jag brukar använda kamomillte i) 
Badda sedan ansiktet tort med en handduk, gnid inte!

Ansiktsmask:
Det finns ansiktsmasker för alla hudtyper.
Ansiktsmasken tar bort smutts och döda hudceller och ger en fräsch känsla, lägg den dock aldrig för nära ögonen där är huden extra känslig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0